Pojistná událost - škoda na vozidle
Škoda na vozidle vzniká nejčastěji při dopravní nehodě. Před jejím nahlášením pojištovně je vhodné si připravit k ruce následující údaje:
PAMATUJTE, ŽE NA POJIŠTOVNU VOLÁTE AŽ PO PROVEDENÍ VŠECH NEODKLADNÝCH ÚKONŮ NA MÍSTĚ NEHODY! TEDY AŽ PO ZAJIŠTĚNÍ PRVNÍ POMOCI A PŘIVOLÁNÍ RYCHLÉ LÉKAŘSKÉ POMOCI ZRANĚNÝM OSOBÁM, OZNAČENÍ MÍSTA NEHODY, PŘÍPADNĚ PŘIVOLÁNÍ POLICIE NEBO ZADOKUMENTOVÁNÍ, ZAKRESLENÍ, MÍSTA NEHODY NA MÍSTĚ V PŘÍPADĚ NUTNOSTI ODSTRANĚNÍ PŘEKÁŽEK DOPRAVNÍHO PROVOZU.
Podle zákona je vždy nutné volat policii v těchto případech:
Pro následné uplatnění pojistných nároků pojištovna obvykle požaduje prohlídku vozidla vlastním technikem pro stanovení vzniklé škody před započetím opravy. Pokud vozidlo necháte opravit ve smluvním servisu pojištovny, tato prohlídka je provedena zde jejich pověřeným pracovníkem. Vždy bude nutné předložit pojišťovně protokoly o dopravní nehodě od policie nebo formulář "Záznam o dopravní nehodě", který společně vyplnili a podepsali účastníci nehody.
U smluv které jsme spolu uzavřeli nabízím bezplatnou asistenci při hlášení pojistných událostí a pomoci při uplaťňování Vašich oprávněných nároků. Můžete mě kdykoliv kontaktovat, nebo mi zaslat zprávu prostřednictvím formuláře v právé části stránky.
- Číslo pojistné smlouvy ze které budete nárok odškodnění uplatňovat (je na zelené kartě)
- Identitikační údaje pojištěného, případně údaje o dalších účastnících nehody
- Datum, místo a čas vzniku pojistné události
- Informace o příčině vzniku škody a jejím rozsahu
- Doplňující dokumentace vztahující se k dopravní nehodě (například fotografie nebo náčrtky z místa nehody), možno zaslat pojišťovně dodatečně
- Zda byla nehoda nahlášena na policii
PAMATUJTE, ŽE NA POJIŠTOVNU VOLÁTE AŽ PO PROVEDENÍ VŠECH NEODKLADNÝCH ÚKONŮ NA MÍSTĚ NEHODY! TEDY AŽ PO ZAJIŠTĚNÍ PRVNÍ POMOCI A PŘIVOLÁNÍ RYCHLÉ LÉKAŘSKÉ POMOCI ZRANĚNÝM OSOBÁM, OZNAČENÍ MÍSTA NEHODY, PŘÍPADNĚ PŘIVOLÁNÍ POLICIE NEBO ZADOKUMENTOVÁNÍ, ZAKRESLENÍ, MÍSTA NEHODY NA MÍSTĚ V PŘÍPADĚ NUTNOSTI ODSTRANĚNÍ PŘEKÁŽEK DOPRAVNÍHO PROVOZU.
Podle zákona je vždy nutné volat policii v těchto případech:
- Pokud při nehodě dojde ke zranění (třeba i jen drobnému) nebo k usmrcení osoby
- Pokud při nehodě dojde na některém z vozidel včetně přepravovaných věcí ke škodě převyšující 100 000 Kč
- Pokud při nehodě dojde ke škodě (v jakékoli výši) na majetku třetí osoby (např. k poškození zaparkovaného vozidla, přilehlé nemovitosti apod.)
- Pokud při nehodě dojde k poškození pozemní komunikace či ke zničení nebo poškození její součásti nebo příslušenství (např. dopravní značky, svodidel apod.)
- Pokud při nehodě dojde k poškození obecně prospěšného zařízení (např. přejezdového zabezpečovacího zařízení) nebo životního prostředí (např. při úniku provozních kapalin z vozidla)
- Pokud po nehodě nebudeme sami schopni (bez vynaložení nepřiměřeného úsilí) obnovit plynulost provozu
- Pokud se nedohodnete s účastníkem nehody na zavinění
Pro následné uplatnění pojistných nároků pojištovna obvykle požaduje prohlídku vozidla vlastním technikem pro stanovení vzniklé škody před započetím opravy. Pokud vozidlo necháte opravit ve smluvním servisu pojištovny, tato prohlídka je provedena zde jejich pověřeným pracovníkem. Vždy bude nutné předložit pojišťovně protokoly o dopravní nehodě od policie nebo formulář "Záznam o dopravní nehodě", který společně vyplnili a podepsali účastníci nehody.
U smluv které jsme spolu uzavřeli nabízím bezplatnou asistenci při hlášení pojistných událostí a pomoci při uplaťňování Vašich oprávněných nároků. Můžete mě kdykoliv kontaktovat, nebo mi zaslat zprávu prostřednictvím formuláře v právé části stránky.